این مقاله ادامه مقاله فرایند مدیریت بازاریابی 1 می باشد.

در مقاله قبلی تا اینجا صحبت کردیم که شرکت ها برای اینکه بتوانند به کل بازار نسلط شوند، باید بررسی محیطی در حوزه فرایند مدیریت بازاریابی داشته باشند. 

این بررسی محیطی در فرآیند مدیریت بازاریابی طی چهار مرحله زیر به اجرا میشود:

اندازه گیری تقاضا و پیش بینی آن؛
  تقسیم بازار؛
 هدف گیری در بازار؛
 جایگاه یابی در بازار؛
اندازه گیری تقاضا و پیش بینی آن


فرض کنید یک شرکت برای یک محصول بالقوه جدید، بازارهای موجود را بررسی میکند، این شرکت برآورد دقیقی از اندازه فعلی و آتی بازار و قسمت های مختلف آن نیازمند است. برای تخمین اندازه فعلی بازار، شرکت باید کالاهای رقیب را بشناسد و برآوردی از فروش این کالاها به دست آورد و آنگاه نسبت به بزرگ و کافی بودن حجم این بازار اطمینان حاصل کند.

 

استراتژی مدیریت بازاریابی

 

آینده پژوهی در تخمین میزان رشد بازار
رشد بازار در آینده نیز اهمیت دارد بطوریکه شرکت ها علاقه مندند وارد بازارهایی شوند که دورنمای رشد قابل قبولی را نوید میدهند. رشد بالقوه، خود احتمالا به نرخ رشد گروه های سنی، درآمد یا گروه هایی با ملیت های مختلف بستگی دارد. این رشد، ممکن است به تغییر و تحولات بزرگتری که در محیط روی می دهد نیز ارتباط داشته باشد. این تحولات، شامل تغییر در شرایط اقتصادی، نرخ جرائم و سبک زندگی است که همگی آنها باید توسط واحد مدیریت بازاریابی شناسایی و برآورد شود.

ادامه مطلب

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاریابی ,مدیریت ,شرکت ,بازار ,گیری ,اندازه ,مدیریت بازاریابی ,فرایند مدیریت ,اندازه فعلی ,بررسی محیطی ,گیری تقاضا ,فرایند مدیریت بازاریابی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش فلزیاب شرکت زرشناسان میم_الف_دال این وبلاگ هنوز شروع به کار نکرده ... پیچک پلاس Sc طراحی سایت فروشگاهی اکسیرشاپ اس ام اس سرکاري جهان گستر Olivia